søndag 20. januar 2013

Marius, marius - og marius!

Går en stund mellom hvert innlegg her, jeg har lovet meg selv bli bedre på det i 2013!
Siste tiden har det stort sett gått i Mariusmønster.
Flere gensere, votter og sokker har forlatt pinnene, trodde jeg skulle bli lei mønsteret, men synse fortsatt det er like fint :-) 

Men så er det jo sånn at jeg blir sittende igjen med restegarn. Jeg har ikke vært av de flinkeste til å bruke opp alt restegarnet, men denne gangen fikk jeg en ide om å lage iPad-trekk - i Mariusmønster selvsagt. Ideen fikk jeg før jul da jeg lånte denne boken på biblioteket:


Har brukt mye forskjellig garn på det jeg har strikket siste tiden, men samlet sammen det jeg hadde av Sisu-rester og endte opp med dette:

Siden jeg har levert tilbake boka strikket jeg ut fra eget hode i dobbelt tråd Sisu. Må si jeg ble veldig fornøyd med resultatet!

Knappene kom også fra resteskuffen, hadde de til overs fra en babydress jeg strikket i høst.

Og siden jeg har en så fantastisk snill mamma som alltid stiller opp var det aldri tvil om hvem som skulle få det ferdige trekket! 

Pinnekroken sin januarutfordring er nettopp 'RESTEGARN', melder derfor på denne.
Her kan du lese mer om utfordringen:


5 kommentarer:

  1. Det ble kjempeflott (- og så jevn mariusstrikk er det lenge siden jeg har sett!) Kan tenke meg mammaen din ble veldig fornøyd ;)

    Tusen takk for bidraget til Pinnekrokens restegarnutfordring!

    Vennlig hilsen Eirin
    - Pinnekroken -

    SvarSlett
    Svar
    1. Mamma ble strålende fornøyd! Tusen takk for tilbakemedlingen, og takk for det litte pushet jeg trengte for å bruke opp litt restegarn :-)

      Slett
  2. Å, den var herlig! Heldig mamma, og jeg fikk meg en idè til nok et prosjekt jeg har lyst til å starte :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra :-) Blir flere her og, har mye restegarn liggende :-)

      Slett
    2. Så bra :-) Blir flere her og, har mye restegarn liggende :-)

      Slett